Powerlift programma van (4-5 weken)

Een Powerliftavontuur...

Na mijn eerste vriendschappelijke powerliftwedstrijd in Rotterdam ben ik toch zo getriggerd om te kijken waar mijn limiet ligt in deze sport. Daarom ben ik me gaan inlezen in de huidige programma's die in het powerliften te vinden zijn. Van een aantal programma's heb ik een combinatie kunnen maken van een waar ik in geloofde. Daarbij wel rekening houdend met de kennis die ik heb van mijn eigen lichaam. Wat ik eerder al heb aangegeven, leer je lichaam kennen, luister dan ook naar je lichaam en respecteer je lijf. Dus als je dit programma nu leest en denkt, dit wil ik ook proberen, ga je gang. Maar luister tijdens het traject heel goed naar je lijf. Het programma staat niet centraal, de sporter daarentegen wel. Ben je echt vermoeid? Doe een setje minder, of skip een oefening. Maar ben je nog niet vermoeid, denk je dat je er meer uit kan halen? Ga dan nog voor een extra set. Op deze manier ben je veel bewuster met je eigen belastbaarheid bezig. Dat zal je ontwikkeling alleen maar ten goede komen.

 

Dus nogmaals, dit programma heb ik voor mezelf geschreven. Lijkt dit je niks, is dat ook prima. Het heeft mij in ieder geval geholpen om in 4 weken tijd op alle drie de onderdelen pr's te verbreken. Nu is de vraag of het in de tweede cyclus weer lukt. Stay tuned!